zx10-R bj 2011

Vind of plaats hier informatie over het type of model Kawa dat je bezit.
vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:28

Afbeelding

Horizontal Back-link-achterschokdemper


Horizontal Back-link-achterschokdemper
Bij de nieuwe achterwielophanging zijn de schokdemper en koppeling boven de swingarm gepositioneerd.Deze nieuwe layout biedt een groot aantal voordelen, zoals een betere wegligging (met name in het laatste derde deel van de slag), soepelere veerwerking vanaf het eerste deel van de slag tot halverwege de slag (zelfs bij stugge afstelling) en een betere stabiliteit en feedback in bochten. De gewijzigde achterwielophanging draagt ook bij aan verbetering van de massacentralisatie.
De Uni-Trak-achtervering heeft een volledig instelbare schokdemper met tweevoudige (high / low speed) inveerdemping, wat de fijnafstelling mogelijk maakt die nodig is voor circuitgebruik.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:29

Afbeelding

LED achterlichtunit

De achterknipperlichten zijn in de LED achterlichtunit geïntegreerd.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:30

Afbeelding

Aluminium twin-spar-frame

Het nieuwe twin-spar-frame heeft een directere lijn van het balhoofdblok naar het swingarmscharnier. Dit zorgt voor een evenwichtig rijgedrag en daardoor betere controle. Om de handelbaarheid te verbeteren, is de kromming van het frame zo dicht mogelijk bij de kokerbalken gebracht.
Het frame biedt ook een betere bochtenstabiliteit en meer feedback.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:31

Afbeelding

Instrumentenpaneel

De blikvanger van het nieuwe instrumentenpaneel is de zeer goed afleesbare led-toerenteller, een primeur op een seriemodel. De toerenteller werkt ook als schakelindicator: de leds gaan knipperen als het ingestelde toerental wordt bereikt. Rijders kunnen de toerentallen voor de schakelindicator naar hun eigen voorkeuren instellen. Het multi-functionele LCD-display heeft twee weergavemodussen: Standaard en Race. Bij het overschakelen naar de Race-modus worden de volgende aanduidingen weergegeven:
Hoofddisplay:
Snelheid =>
Ingeschakelde versnelling

Display rechts:
Klok =>
Snelheid

Om over te schakelen naar de Race-modus, moet het multifunctionele display links worden ingesteld op lap-timer.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:33

Afbeelding

Proactief tractiecontrolesysteem met race-specificaties: S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control)


Uiterst geavanceerd systeem gebaseerd op MotoGP-racetechnologie. Anders dan het KTRC-systeem van de GTR1400 ABS (Concours 14 ABS in Noord- Amerika) dat is bedoeld om zekerheid te bieden bij het rijden op een glad wegdek, is het S-KTRC ontworpen om tegen griplimiet aan te rijden waarbij de voorwaartse kracht maximaal is.
Om zo snel mogelijk te accelereren, is een zekere mate van wielspin vereist. Daarom laat het S-KTRC enige wielspin toe om de aandrijfkracht optimaal te kunnen benutten. De ideale balans tussen gripverlies en aandrijfkracht varieert al naar gelang de omstandigheden. Het systeem analyseert een aantal gegevens om een actueel beeld te krijgen over wat er gebeurt: wieltoerental voor/achter (wielspin), Δmotortoerental, Δgaskleppositie, Δwielspin, Δacceleratie, etc.

Met behulp van een ingewikkelde analyse wordt berekend wanneer de balans tussen gripverlies en aandrijfkracht ongunstig wordt. Door in te grijpen voordat de wielspin te groot wordt voor een optimale tractie, kunnen terugvallen in de aandrijfkracht tot een minimum worden beperkt, wat resulteert in een zeer soepele acceleratie.
Het systeem werkt de gegevens elke 5 milliseconden bij en grijpt in via de ontsteking, wat een zeer snelle reactie mogelijk maakt.

De rijder kan het systeem al naar gelang zijn voorkeuren (en ervaring) instellen op drie verschillende modi.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:34

Afbeelding

Uitlaatsysteem

De nieuwe spruitstukbuizen, vervaardigd van een hittebestendige titaniumlegering, hebben nagenoeg dezelfde lengte en diameter als hun race-tegenhangers. (Dit maakt het makkelijker om het uitlaatsysteem aan te passen voor circuitgebruik zonder het gehele uitlaatsysteem te hoeven vervangen.)
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:36

Prijs: € 18.998,-
leverbaar vanaf: nu
2011 kleuren Lime green / ebony (Kawagroen / zwart)
Ebony / flat ebony (zwart / matzwart)

Afbeelding

Afbeelding


specificaties

Technische Specificaties



Motor
Brandstofsysteem Brandstofinjectie: φ47 mm x 4 (Keihin) met ovalen
Ontsteking Digitaal
Startmotor Electrisch
Smering Geforceerde smering, oliecarter met oliekoeler
Type motor Vloeistofgekoelde, viertakt viercilinderlijnmotor
Cilinderinhoud cm³ 998 cm³
Boring x slag 76.0 x 55.0 mm
Compressieverhouding 13.0:1
Kleppensysteem DOHC, 16 kleppen
Frame
Frame type Twin spar, gegoten aluminium
Balhoofdhoek/Naloop 25°/ 107 mm
Veeruitslag, voor 120 mm
Veeruitslag, achter 140 mm
Banden, voor 120/70ZR17M/C (58W)
Banden, achter 190/55ZR17M/C (75W)
Stuurhoek links / rechts 27° / 27°





Aandrijflijn
Koppeling Natte platenkoppeling, handbediend
Primaire overbrengingsverhouding 1.681 (79/47)
Overbrengingsverhoudingen 1e 2.600 (39/15)
Overbrengingsverhoudingen 2e 2.053 (39/19)
Overbrengingsverhoudingen 3e 1.737 (33/19)
Overbrengingsverhoudingen 4e 1.571 (33/21)
Overbrengingsverhoudingen 5e 1.444 (26/18)
Overbrengingsverhoudingen 6e 1.348 (31/23)
Eindreductie 2.294 (39/17)
Versnellingen 6 versnellingen, sequentieel
Eindaandrijving Ketting




Afmetingen
Afmetingen (L x B x H) 2.075 x 715 x 1.115 mm
Grondspeling 135 mm
Wielbasis 1,425 mm
Zithoogte 813 mm
Brandstofcapaciteit 17 litres
Rijklaar gewicht 198 kg / 201 kg (ABS)




Prestaties
Maximaal vermogen 147.1kW {200 PK} / 13,000 rpm
Maximaal koppel 112 N•m {11.4kgf•m} / 11,500 rpm
Maximaal vermogen met RAM Air 154.4kW {209.9PK}/ 13,000 rpm
Vering
Vering, voor



43-mm upside-down-voorvork met instelbare ingaande
en uitgaande demping en instelbare veervoorspanning en top-outveren
Vering, achter Horizontal Back-link-gasschokdemper en top-outveer
Traploos, tweevoudig instelbaar (high speed/low speed)
Geheel instelbaar



Remmen
Remmen, voor

Type
Dubbele, semizwevende 310 mm-schijven ('wave-type'),
10-punts aluminium rotordrager
Remklauw Dubbele radiaal gemonteerde remklauwen, vier
tegenoverliggende aluminium zuigers
Remmen, achter
Type Enkele 220 mm-schijf ('wave-type')
Remklauw Schuifpen met enkele boring, aluminium zuiger
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

Plaats reactie