zx10-R bj 2011

Vind of plaats hier informatie over het type of model Kawa dat je bezit.
vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

zx10-R bj 2011

Bericht door vato » 20-09-2011 15:11

Afbeelding

KENMERKEN:


Afbeelding

Brandstoftank

De gewelfde vormgeving van de brandstoftank volgt de algemene lijnen van de motorfiets. (De tank heeft een inhoud van 17 liter.)
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:13

Afbeelding

Kuipwerk

Het volledig herziene kuipwerk kenmerkt zich eerder door gewelfde vormen dan door scherpe randen. De afwisseling van gekleurde en zwarte oppervlakken creëren een krachtig, agressief beeld.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:14

Afbeelding

Remmen

De radiale hoofdremcilinder van de voorremmen bedient twee radiaal gemonteerde Tokico-remklauwen met dubbele remblokken. Het geheel onderscheidt zich door een fenomenale remkracht, uitmuntende aangrijpkarakteristieken en een hoog controleniveau dankzij een progressief gevoel na het eerste contact met de remschijf.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:16

Afbeelding

BFG (Big Piston Front Fork)

De nieuwe BPF met φ43-mm binnenbuizen levert een belangrijke bijdrage aan de stabiliteit van de nieuwe Ninja ZX-10R tijdens het remmen. Ten opzichte van een cartridge-voorvork met dezelfde afmetingen heeft de BPF een bijna twee keer zo grote hoofdzuiger (φ39,6 mm i.p.v. φ20 mm bij de ZX1000F). De olie in de BPF werkt op een bijna vier keer zo groot oppervlak, waardoor de dempingsdruk lager is terwijl de dempingskracht hetzelfde blijft. Een lagere dempingsdruk zorgt voor een soepelere beweging van de schuifbuis, wat vooral merkbaar is in het eerste deel van de slag. Dit resulteert in meer controle als de vork begint in te veren en een zeer geleidelijke verandering van de veerkarakteristiek naarmate het gewicht van de machine naar voren beweegt. Voor de rijder betekent dat een grotere stabiliteit van het rijwielgedeelte bij het ingaan van de bocht.
Omdat een BPF minder interne onderdelen heeft dan een cartridge-voorvork, weegt dit type vork minder. De stelelementen voor de ingaande en uitgaande demping bevinden zich aan de bovenzijde van de vorkpoten. De veervoorspanning kan onder aan de vork worden versteld.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:17

Afbeelding

Öhlins-stuurdemper

Standaard is een verstelbare Öhlins-stuurdemper met dubbele buis gemonteerd. De tweede buis, die fungeert als reservoir, en het binnenwerk van de demper waarborgen stabiele dempingsprestaties, zelfs onder raceomstandigheden. Deze stuurdemper van racekwaliteit is in samenwerking met Öhlins speciaal ontwikkeld voor de Ninja ZX-10R.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:18

Afbeelding

Aluminium swingarm

Evenals het frame is de swingarm opgebouwd uit aluminium gietdelen (drie). De stijfheidsbalans van de swingarm is herzien en aangepast aan het nieuwe frame.
Het complexe design van de swingarm draagt bij aan de hoogwaardige uitstraling van de motorfiets.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:21

Afbeelding

LED-knipperlichten

De op de kuip gemonteerde spiegels zijn voorzien van geïntegreerde led-knipperlichten (2 lampen), een primeur op een Japans seriemodel. De knipperlichten zijn aangesloten met stekkers, waardoor ze voor circuitdagen gemakkelijk kunnen worden verwijderd.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:22

Afbeelding

Drie verschillende Power-modussen met variabele Middle-modus


Naast de modus voor maximaal vermogen kan het motormanagement van de Ninja ZX-10R ook worden ingesteld op twee andere modussen (Middle en Low). Hiermee kunnen rijders de vermogensafgifte instellen al naar gelang de rijomstandigheden of hun voorkeuren.

Full (maximaal)
Volledig vermogen is beschikbaar

Middle (normaal)
Variabele vermogensafgifte al naar gelang de gasgreepbediening

Low (laag) Beperkte vermogensafgifte (ongeveer 60% van totaal)

In Middle-modus variëren de prestaties al naar gelang de gasgreeppositie en het motortoerental. Als de gasgreep voor minder dan 50% is opengedraaid, zijn de prestaties ongeveer hetzelfde als in de Low-modus. Door het gas meer dan 50% open te draaien, komen de prestaties beschikbaar die liggen tussen de Low- en Full-vermogenscurves.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:23

Afbeelding

Uiterst fijnregelend supersport-ABS:


KIBS is een multi-sensorsysteem dat gebruikt maakt van een groot aantal verschillende inputsignalen. Behalve de informatie van de toerentalsensoren op het voorwiel en achterwiel (standaard bij elk ABS-systeem), bewaakt het KIBS ook de hydraulische druk in de voorremklauw en verschillende gegevens van het motormanagement (gaskleppositie, motortoerental, bediening koppeling en ingeschakelde versnelling). Het is het eerste motorfiets-ABS voor seriemodellen dat op deze manier is gekoppeld aan het motormanagement.
De uiterst nauwkeurige remdrukregeling voorkomt een verlies aan remvermogen als gevolg van overmatige drukafnames. Andere voordelen zijn dat het gevoel in de remhendel behouden blijft wanneer het systeem actief is en dat de ABS-pulsen licht aanvoelen (geen heftig pulseren).
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

vato
Site Admin
Berichten: 371
Lid geworden op: 23-08-2011 23:02

Bericht door vato » 20-09-2011 15:25

Afbeelding

Motor

De nieuwe motor kenmerkt zich door
een lineaire vermogensopbouw recht
naar het hoge topvermogen.
Veel aandacht is besteed aan het
creëren van een optimale handelbaarheid
bij het van het gas gaan tijdens het ingaan van de bocht, het openen van het gas halverwege de bocht en het weer vol op het gas gaan bij het uitkomen van de bocht.
Het toerental waarbij het maximaal koppel beschikbaar is werd verhoogd.
Hier bij werden de pieken en dips in de koppelkromme gladgestreken die rijders voorheen het vertrouwen ontnamen
om het gas vol open te draaien. In het middengebied is niet meer koppel beschikbaar dan nodig, zodat het
makkelijker wordt terug op het gas
te gaan.
rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen

Plaats reactie